وضعیت جنین در هفته سی‌ام بارداری. شماره معکوس شروع شده؟ حالا فقط 10 هفته تا پایان بازی شما در فصل اول این سریال مانده ، 10 هفته‌ای که در یک چشم به هم زدن می‌گذرد و شما می‌توانید نوزاد خود را در آغوش بگیرید. وضعیت جنین در هفته سی‌ام بارداری. بله چیزی نمانده تا یک زلزله چند کیلویی زندگی شما را دگرگون ‌کند هرچند که این بازیگر کوچک تا همین حالا هم خوب توانسته در مقابل شما خودی نشان دهد. لگدها و شیطنت‌هایش کم نبود حالا روز به روز بزرگتر می‌شود و شما سخت‌تر می‌توانید از پس او بربیایید. جنین الان ...

هفته سی‌ام بارداری



تغذیه در هفته سی‌ام بارداری

وضعیت جنین در هفته سی‌ام بارداری

 

شماره معکوس شروع شده؟ حالا فقط 10 هفته تا پایان بازی شما در فصل اول این سریال مانده ، 10 هفته‌ای که در یک چشم به هم زدن می‌گذرد و شما می‌توانید نوزاد خود را در آغوش بگیرید.

وضعیت جنین در هفته سی‌ام بارداری
بله چیزی نمانده تا یک زلزله چند کیلویی زندگی شما را دگرگون ‌کند هرچند که این بازیگر کوچک تا همین حالا هم خوب توانسته در مقابل شما خودی نشان دهد. لگدها و شیطنت‌هایش کم نبود حالا روز به روز بزرگتر می‌شود و شما سخت‌تر می‌توانید از پس او بربیایید. جنین الان یک کیلو و 500 گرم وزن و طول بدن او از سر تا نوک انگشتانش 45 سانتی‌متر است. به تدریج حرکات او بیشتر می‌شود و سرعتش هم بالاتر می‌رود.
 
سرعت رشد او دیگر مثل هفته‌های گذشته زیاد نیست منتها سلول‌های خاکستری مغزش با سرعت زیادی در حال رشد هستند تا اندازه جمجمه و دور سرش افزایش یابد. تقریبا همه چیز برای خروج آماده است منتها جنین باید چند هفته دیگر در شکم شما بماند تا حسابی اعضای بدنش در مایع آمنیون جا بیفتد.

قد: 45 سانتی متر
وزن: 1584 گرم

 تغذیه در هفته سی‌ام بارداری

مراقبت های بارداری در هفته سی‌ام بارداری

 
وضعیت مادر در هفته سی‌ام بارداری
گریم شما هم حسابی تغییر کرده است رحمتان در حدود 10 سانتی‌متر بالاتر از ناف قرارگرفته و چهره‌ای پف کرده دارید. احتمالا تصور اینکه 10 هفته دیگر از بارداریتان باقی مانده هم استرس شما را افزایش می‌دهد و هم خستگی‌یتان را. پوست شکمتان کشیده شده و شما تصور می‌کنید که دیگر جایی برای بزرگتر شدن شکمتان باقی نمانده است.

 اما اینطور نیست همچنان قرار است که جفت، جنین و رحم شما بزرگتر شود. با این حالت‌  بدنتان سنگین‌تر، بزرگتر و بی‌تناسب‌تر خواهد شد. بزرگ شدن رحم موجب می‌شود که احساس کنید اعضای داخلی بدنتان به بیرون فشرده می‌شوند برای اینکه راحت‌تر باشید بهتر است صحیح بنشنید، بایستید و هنگام بلند شدن از حالت خوابیده به نشسته به توصیه‌های بهداشتی عمل کنید.
 
دراین زمان خلق و خوی شما هم دوباره دستخوش تحولاتی می‌شود. حتی اگر شما اهل نشان‌دادن احساسات خود نباشید اما در این هفته با دیدن یک خبر یا داستان غم انگیز شروع می‌کنید به گریه کردن و خودتان هم نمی‌دادید چرا این‌گونه احساساتی می‌شوید. خوب این زمانی است که ممکن است شما به افسردگی مبتلا شوید مشکلی که 10 درصد از زنان باردار به آن گرفتار می‌شوند.

 

بارداری،هفته سی‌ام بارداری

وضعیت مادر در هفته سی‌ام بارداری


مراقبت های بارداری در هفته سی‌ام بارداری

خونريزی
لکه‌های خون ممکن است علامتی از يک مشکل جدی باشد از جمله جفت سرراهی (يعنی جفتی که در پايين رشد کرده و دهانه رحم را کاملا می‌پوشاند) پارگی جفت (يعنی جدا شدن بخشی از جفت از ديواره رحم) يا زايمان زودرس که می‌تواند سبب لکه بينی يا خون‌ريزی شود.
 
زایمان زودرس معمولا بین هفته 22 و 37 باداری اتفاق می‌افتد در صورت مشاهده علائم زیر به سرعت به پزشک مراجعه کنید:

 انقباضات منظم رحمی(4بار یا بیشتر در ساعت) این انقباضات ممکن است بدون درد باشند
 دردهای شکمی همانند دردهای دوران قاعدگی
 احساس فشار در داخل لگن تناسلی معده یا درد در ناحیه روده‌ها
 پارگی کیسه آب ( دفع مایع از مهبل)
احساس ناخوشاند جسمی

تغذیه در هفته سی‌ام بارداری
شما دارید خود را برای ورود کودکتان آماده می‌کنید، به همین دلیل ممکن است وقت کافی برای توجه به مواد غذایی مصرف خود پیدا نکنید. اما ما در اینجا مواردی را آورده‌ایم که بهتر است به آنها توجه کنید.

 

  تغذیه

شما دارید خود را برای ورود کودکتان آماده می‌کنید، به همین دلیل ممکن است وقت کافی برای توجه به مواد غذایی مصرف خود پیدا نکنید. اما ما در اینجا مواردی را آورده‌ایم که بهتر است به آنها توجه کنید.   


به جای این مواد  از این مواد مصرف کنید
بستنی  ماست کم چرب یخ زده با گرانولا، تکه های توت و کمی شکلات تلخ رنده شده
چیپس سیب زمینی چیپس سیب زمینی پخته با نان سویا کم چرب یا چیپس سبزیجات
شکلات آجیل به همراه میوه ‌های خشک و کشمش با روکش شکلات
چیزبرگر برگر بوقلمون کم چرب یا برگر سبزیجات به همراه آواکادو، گوجه فرنگی و کاهو

 


اگر تمایلی به این مواد غذایی ندارید    این مواد را مصرف کنید
گوشت سایر منابع پروتئینی، مانند ماست کم چرب، شیر کم چرب، پنیر کم چرب، لوبیا، آجیل، یا توفو
 هر نوعی از پروتئین هر نوع پروتئین ترکیبی یا پنهان در یک نوع غذای مرکب از گوشت
سبزیجات برگ سبز تیره بتا-کاروتن غنی مانند هلو، زردآلو، و یا میوه‌های گرمسیری

 

 

منبع: niniban.com
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه